Leta 1884 so nastale C. k. avstrijske državne železnice (kkStB), ki so postopoma podržavile skoraj vse zasebne železnice v monarhiji. Zasnovale so tri nove, standardne tipe lokomotiv: za brzovlake, lahki večnamenski tip in težko tovorno lokomotivo serije 73, nenavadno močno in zmogljivo, vendar preprosto in zanesljivo. Do leta 1909 so jih izdelali kar 453. Postale so standardni tip vojaške uprave. Vozile so skoraj po celotni monarhiji. K nam so prišle šele med 2. svetovno vojno. Po vojni so nam pripadle 4 in so prišle v kurilnico Ljubljana Šiška za nabiralnike in premik. Dobile so oznako JDŽ 133. 73.372 je prišla k nam med 2. svetovno vojno z nemško oznako DRB 55 5737. Po vojni je dobila številko 133-005 in je bila dodeljena rudniku premoga Kreka.
Ob prelomu stoletja so kkStB vgradile na nekatere lokomotive naprave tipa Holden za dodatno kurjenje s surovo nafto. V letih 1911/12 je bilo teh naprav vgrajeno največ – na skoraj 1000 lokomotivah. Med njimi je bilo tudi 145 lokomotiv serije 73. Najvidnejši del te opreme je bil veliki rezervoar za nafto, nameščen na tenderju. Leta 1996 se je takšen pozabljen rezervoar našel v Sekciji za vleko Ljubljana. Takoj je bil muzejsko zaščiten, očiščen in pobarvan ter nato nameščen na tender lokomotive 73.372. Ni pa znano, ali je ta lokomotiva v resnici kdaj bila opremljena z dodatno kurjavo z nafto.
Tehnične lastnosti:
Prejšnje oznake: DRB 55 5737; (JDŽ) 133-005
Konstrukcijski tip: D n2
Letnik: 1906 (od 1885)
Tovarna: StEG
Teža: 90 t
Osna obremenitev: 14 t
Dolžina: 16,5 m
Premer pogonskih koles: 1.134 mm
Tlak pare: 11 bar
Moč: 500 KW (680 KM)
Največja hitrost: 35 km/h