Za oskrbo osvajalne armade so Nemci leta 1943 s poenostavitvijo moderne tovorne lokomotive razvili robustno “vojno" vrsto 52. Izdelovale so jih vse lokomotivske tovarne na zasedenih ozemljih, nekoč so jih v enem dnevu izdelali kar 51. Skupaj so jih izdelali okrog 6300, 25 tudi za NDH kot vrsto 30. Po vojni so dobile oznako JŽ 33. Zaradi zmerne osne obremenitve in velike hitrosti v obeh smereh (!) so primerne tako za stranske proge kot za brzovlake. Čeprav sprva namenjene le za čas vojne, so se po vsej Evropi obdržale do konca parne vleke. Na omrežju JŽ jih je bilo kar 342. V Slovenijo jih je nekaj prišlo v Ljubljano in na bohinjsko progo šele v šestdesetih letih.
Tehnične lastnosti:
Prejšnje oznake: HDŽ 30-037
Konstrukcijski tip: 1Eh2
Letnik: 1944
Tovarna: Henschel, Kassel
Teža: 140 t
Osna obremenitev: 15,4 t
Dolžina: 23 m
Premer pogonskih koles: 1400 mm
Tlak pare: 16 bar
Moč: 1200 kW (1620 KM)
Največja hitrost: 80 km/h