loader image

Lahka motorna drezina tipa ‘ILO’*

Drezina ‘ILO’ je bila izdelana v domačih delavnicah v Mariboru, od leta 1943 naprej je vozila po progah na Štajerskem. Namenjena je bila inšpekcijskim pregledom prog, ob koncu kariere je vozila preglednike po regionalni progi Maribor–Prevalje. Drezina je bila izdelana za prevoz dveh oseb. Prenos pogona je bil izveden mehansko preko galove verige na sprednjo os, za vžig motorja je poskrbel akumulator. Po umiku iz redne uporabe je bila zaradi nenavadne konstrukcije muzejsko zaščitena. Drezino je po vsej verjetnosti zamenjala nova domača drezina, kombi IMV 1600.

Drezino ‘ILO’ so delavci CD Tozda Ljubljana Šiška leta 1984 obnovili in usposobili za vožnjo. Ob tem so našli še delujoč dvotaktni bencinski motor JLO tipa L152L, z močjo 5 KM in prostornino valja 148 cm3 ter z njim nadomestili okvarjenega iste znamke. Motorje JLO so sicer izdelovali v Nemčiji, v Pinnebergu, v predmestju Hamburga, in so jih vgrajevali v motocikle, kolesa z motorji, freze, kosilnice, črpalke itd. Obnovljena drezina je bila predvidena za posebne priložnostne vožnje v tandemu z muzejskim vlakom.

*Izraz ‘ILO’ oziroma ‘JLO’ izhaja iz umetnega jezika esperanto in pomeni orodje.

Avtor prispevka je Klemen Ponikvar.
Prispevek je delno povzet po članku avtorja Mladena Bogića, ki je bil objavljen v reviji Nova proga leta 1984.

Foto: Klemen Ponikvar
Foto: Klemen Ponikvar

Naslovna fotografija je iz arhiva Železniškega muzeja Slovenskih železnic.