loader image

Drezino za prevoz oseb je v šestdesetih letih zasnovalo in izdelalo železničarsko podjetje POTM iz ljubljanske Šiške. Imela je 80 konjskih moči, dosegala je hitrost do 60 kilometrov na uro, prevažala pa je lahko do 15 potnikov.

POTM, Podjetje za obnovo tirnega materiala iz ljubljanske Šiške, ki je prvenstveno izdelovalo drezine in progovne mopede, je v začetku šestdesetih let prejšnjega stoletja skonstruiralo lastno drezino – avtobus za prevoz oseb in vleko raznih vozičkov oziroma vagonov, lahko preberemo v članku v reviji Nova proga, po katerem povzemamo zapis. Z drezino so lahko prepeljali do 15 oseb, med prvimi pa jo je preizkusila Sekcija za vzdrževanje prog Novo mesto.

Dimenzije drezine:

  • dolžina med odbojniki 5,7 metra,
  • širina 2,02 metra
  • višina 2,6 metra nad GRT,
  • masa motorne drezine je bila 4,6 tone,
  • nosilnost 1,5 tone
  • najvišja hitrost 60 km/h.

V drezino je bil vgrajen štirivaljni zračno hlajeni dizelski motor TAM, izdelan po licenci Deutz, tipa F 4L 514 z močjo 80 konjskimi moči in z 2300 obrati na minuto. Enak motor so vgrajevali tudi v cestne tovornjake TAM 4500. Zunanja oblika in notranja ureditev drezine sta bili prilagojeni delu, ki so ga opravljali. Zastekljena je bila na vseh štirih straneh, na bokih so se okna lahko odpirala do polovice in omogočala dotok zraka. Okna so bila iz posebnega varnostnega stekla, ki ne bi poškodovalo potnikov, če bi se razbilo. Notranjost je bila urejena in opremljena z dvanajstimi sedišči in s še tremi dodatnimi na pokrovu motorja, ki so se lahko po potrebi odstranili. Po videzu je spominjala na različne tipe avstrijskih drezin serije X 61x.

Fotografija drezine je bila objavljena v reviji Nova proga leta 1962.

Vabljeni na obisk v Železniški muzej Slovenskih železnic, kjer lahko preko bogate železničarske dediščine spoznate še druge zanimive zgodbe iz zgodovine železnice na Slovenskem.