Železniška dediščina na Slovenskem
Začetki našega muzeja segajo v sredino 20. stoletja, ko so se slovenski železničarji odločili, da bo njihov železniški muzej stal na mestu kurilnice Ljubljana Šiška na Parmovi ulici 35. Ker smo zavezani varovanju železniške dediščine na Slovenskem, smo desetletja pridno zbirali dokumentacijo in raznovrstna železniška vozila, drugo železniško opremo in sorodna gradiva. Danes se muzej predstavlja v dveh objektih. Glavno poslopje je rotunda s pravimi parnimi lokomotivami, v sosednjem objektu pa stalna razstava prikazuje glavna železniška področja.
Začetki in rast muzeja
Misel, da je slovensko železniško zgodovino treba dokumentirati, je zaživela v šestdesetih letih, ko se je pokazalo, da se doba parnih lokomotiv izteka. Tako pozno zato, ker je bila po drugi svetovni vojni sprejeta odločitev, da bo tovrstna muzejska dejavnost za celotno jugoslovansko ozemlje v Beogradu. Tam je bil nato leta 1950 odprt Železniški muzej Beograd.
Slovenski železničarji smo se odločili za svoj muzej in zanj določili nekdanjo kurilnico Ljubljana Šiška. Železniški muzej je bil ustanovljen leta 1981 kot Odsek za muzejsko dejavnost Železniškega gospodarstva Ljubljana.