V Železniškem muzeju Slovenskih železnic v Ljubljani si lahko ogledate avstrijsko drezino ÖBB X626.195 (ÖBB 9485 583), ki je v zasebni lasti Antona Galuna. Z njo se je mogoče ob posebnih prireditvah v muzeju tudi zapeljati. Drezina je bila izdelana okrog leta 1960, kot serija X625, tip BM 70, nato pa bila v osemdesetih letih prejšnjega stoletja z novim motorjem predelana v X626, tip BM 100. Z njo so delo opravljali v Celovcu.
Predelava drezin X625 v X626 z močnejšim motorjem
Avstrijske železnice v povojnem obdobju niso imele ustreznih drezin za vzdrževanje prog in prevoz osebja. Leta 1958 so razvili serijo drezin X625 (BM 70) in jih izdelali 58. Nosile so oznake X625.001-058. Ker dvotaktni motor Jenbacher JW 70 ni izpolnil pričakovanj podjetja, so v drezine začeli vgrajevati šestvaljne, štiritaktne dizelske motorje Steyr WD 610. Tako so nastale drezine serije X626, tipa BM 100. Med letoma 1974 in 1994 je bilo v tovarni železniških vozil, ÖBB Werke Wörth, izdelanih oziroma iz serije X625 predelanih 131 drezin. Označene so bile s serijskimi številkami X626.101-231. Zaradi rumene barve in škatlaste oblike so dobile vzdevek poštni nabiralniki.
Poglavitni tehnični podatki drezine X626 (BM 100):
- dolžina čez odbojnike 5,3 m,
- masa 5,5 t,
- nosilnost 1,5 t,
- razpored osi B,
- masa priklopnih vagonov do 115 t,
- najvišja hitrost 50 km/h,
- št. sedišč 8+1,
- moč motorja 74 kW.
Drezina ima mehanski prenos moči z dvojnimi valjčnimi verigami na obe osi preko nesinhroniziranega štiristopenjskega menjalnika. Dve vrsti priklopa drezini omogočata vleko različnih vrst vagonov in vozičkov. Voznik sedi bočno v smeri vožnje.
VEČ O MUZEJSKI ZBIRKI: